Основні завдання виховання дітей
молодшого дошкільного віку
·
Здоров’я та умови виховання
Усім
дорослим необхідно дотримуватись до дитини у виконанні самостійних рухів, дій,
навичків самообслуговування і правил поведінки: проситися до туалету, мити руки,
прибирати після себе іграшки, речі, вітатися при зустрічі, користуватися
серветкою під час їжі, правильно тримати ложку, під час ігор та занять слухати
дорослого та ін..
· Навички самообслуговування
ü Закріпляти
у дитини навички самостійного вживання їжі, використовуючи ложку та виделку.
ü Вчити
самостійно надівати і знімати речі.
ü Вчити
діяти сумісно з дорослим: розстеляти ліжко, складати речі на місце, вішати її у
шафу, взуватись, застібати і розстібати блискавки, застібки та ін..
ü Звертати
увагу на дії за доглядом за власним тілом і речами.
·
Соціальний
розвиток
ü Формувати
у дитини уявлення про себе, називати власне ім’я і статеву приналежність.
ü Формувати
уявлення про частини тіла, їх призначення.
ü Формувати
засоби взаємодії з однолітками: вітатися, прощатися, задавати питання «Як тебе
звуть?», «Ти будеш гратися в …?»
ü Вчити
дитину, що у дорослих є ім’я та по батькові.
·
Фізичне
виховання
ü Вчити
виконувати рухи з мовленнєвими висловлюваннями.
ü При
виконанні фізичних вправ формувати у дитини правильне дихання.
ü Розвивати
загальну моторику: перекрокування через перепони, проповзати під лавою, грати у
футбол, стрибати на одній нозі, зістрибувати з лави, ходити по лаві.
ü Вчити
кидати в ціль і ловити м’яч різного розміру.
·
Розвиток пізнавальної діяльності. Сенсорне виховання
ü Вчити
складати предметну картинку з 3-4 частин, збирати збірно-розбірні іграшки,
башточки.
ü Вчити
виконувати завдання за мовленнєвою інструкцією, які включають в себе просторові
відношення між предметами: постав машинку під стіл, посади ляльку на стілець.
ü Вводити
в активне мовлення знайомі властивості і якості предметів: м'яч гумовий, шарф
довгий, лимон кислий, морозиво холодне та ін.
ü Формувати
вміння впізнавати предмети на дотик, із заплющеними очима ( “Чарівний
мішечок”)
·
Формування наочно-дієвого мислення
ü Знайомити
дитину з проблемними ситуаціями, коли для рішення завдання необхідно
використовувати допоміжні засоби (гілочка, лопаточка).
ü Вчити
користуватися предметами-знаряддями при виконанні конкретних дій.
·
Ознайомлення
з оточуючим
ü Вчити
систематизувати картинки, предмети за спільними ознаками.
ü Вчити
відокремлювати потрібні картинки за узагальнуючим словом.
ü Уточнювати
уявлення про явища в природі: взимку йде сніг, навесні зеленіє травка, влітку
спекотно...
ü Формувати
вміння спостерігати за змінами природи, за явищами природи.
ü Закріпити
уявлення про домашніх та диких тварин, їх дитинчат, птахів.
ü Вчити
розрізняти предмети живої і неживої природи.
·
Формування кількісних уявлень
ü Вчити
розрізняти кількість більше-менше. Співвідносити кількість від 1 до 5 з
предметною кількістю. Відповідати на питання “Скільки?”.
ü Вчити
рахувати в межах 5.
ü Вчити
складати рівні за кількістю множини предметів, використовуючи прийоми
прикладання та співвідношення. Розуміти вираз “Скільки ляльок, стільки ж і
суконь”.
·
Розвиток мовлення
ü Вчити
розуміти звернене мовлення.
ü Формувати
фонетико-фонематичне сприйняття.
ü Формування
активного мовлення: розвиток предметного словника, вчити відповідати на прості
питання дорослого, висловлювати власні потреби простою фразою з 1-3 слів,
вводити в пасивне мовлення слова, які означають властивості і якості
предметів, формувати у дитини потребу висловлювати власні бажання в мовленні,
самостійно ставити запитання, вчити розповідати знайомі казки з опорою на
ілюстрації.
·
Формування ігрової діяльності.
ü Формувати
окремі ігрові дії (годувати ляльку, катати у візочку), ланцюжок з ігрових дій,
вчити грати у будівельні ігри, включати дитину в сюжетно-рольову гру, в якій
роль дитині відома (лікар, водій).
·
Формування продуктивних видів діяльності
ü Малювання.
Викликати інтерес до малювання, вчити малювати різними засобами: прямі і колові
лінії, домальовувати картинку, вчити малювати знайомі предмети в конкретній
ситуації (дощ іде, колобок котиться по доріжці), малювання за зразком.
ü Конструювання. Вчити
будувати конструкціі за зразком, за мовленнєвою інструкцією. При цьому всі
будівлі обігруються.
ü Ліплення. Вчити
розкочувати пластилін, солоне тісто прямими і коловими рухами, сплющувати,
ліпити за наслідуванням.
ü Аплікація. Вчити
наклеювати прості елементи, роблячи композицію.
Пам'ятайте,
що лише систематична робота вихователя з узгодженою роботою батьків принесе
гарний результат.
Бажаю
терпіння і натхнення
Коментарі
Дописати коментар