Поради батькам!

Поради батькам

Ø Демонструйте дитині позитивний приклад. Те, як ви робите повсякденні справи, має велике значення на поведінку вашої дитини. Щоразу, коли ви складаєте свої речі на місце, закликайте дитину брати з вас приклад і складати свої іграшки.
Ø Розвивайте навички спілкування вашої дитини. Перебуваючи в дитячому садку, дитина повинна вміти словами повідомляти про свої потреби.
Ø Допомагайте дитині оволодівати навичками самостійності. Діти, які здатні самостійно подбати про себе, володіють більшою впевненістю, особливо в дошкільних установах.
Ø Дотримуйтесь режиму дня. Велике значення для здоров'я і фізичного розвитку дітей має режим дня: постійне час їжі, сну, прогулянок, ігор та занять. Чим менше вік дитини, ніж менш вона самостійна, тим важливіше зберігати принцип поступовості при проведенні всіх режимних моментів.
Ø Використовуйте почуття гумору. Всім відомо, що усмішки і сміх - це ліки від багатьох труднощів і хвороб. Легко побачити, що діти з відмінним почуттям гумору виглядають більш впевненими в собі і щасливими. Дитина, яка може оцінити і розділити жарт користується великим авторитетом серед однолітків і легше долає труднощі.
Ø Не зловживайте виховним прийомом, який передбачає винагороду. Чим частіше ви будете використовувати винагороду в якості виховного прийому, тим більше діти будуть очікувати від вас подарунків за виконання навіть дрібних завдань і доручень. Будьте розсудливими. Допомагайте їм зрозуміти важливість маленьких завдань.
Ø Дисциплінуйте дітей. Осуд не допомагає у питаннях дисципліни. Якщо дитина розкидала іграшки, попросіть її прибрати все самостійно. Так вона зрозуміє серйозність виявленої неохайності. Не відкладайте уроки дисципліни.
Ø Весело проводьте час разом. Намагайтеся частіше веселитися разом з дитиною. Проявляйте творчий підхід, слухайте музику, разом танцюйте.
Ø Запобігайте істерикам малюка. Давайте дитині право вибору. Якщо вона влаштовує істерики, перенаправляйте її на інше заняття. Визначтеся з ситуаціями, які викликають її істерики, намагайтесь уникати їх. Навіть голод, потреба уві сні або втома можуть викликати подібні емоційні зриви.
Ø Розповідайте маляті про наслідки поганої поведінки. Надзвичайно важливо вчити дитину розуміти, який вплив справляє хороша або погана поведінка. Дайте їй зрозуміти, що коли вона веде себе добре, усі навкруги цінують і підтримують її. З іншого боку, погана поведінка призводить до зауважень і негативних наслідків. Це допоможе їй бути уважною.
Ø Не перевантажуйте дитину. Батьки схильні очікувати, що дитина буде старанно вчитись. Але не перевантажуйте малюка занадто великою кількістю занять. Чим менше занять, тим краще він розуміє їх і засвоює нові знання.

І найважливіше – любіть власну дитину таку, яка вона є. Демонструйте свою любов дитині Не будьте занадто жорсткими й суворими. Батьківська суворість породжує впертість дитини. Кажіть їй добрі й ласкаві слова.


Звернення дітей до батьків


Любі батьки, якщо ви хочете нас чому - небудь навчити:
Ø Намагайтесь, щоб нам було затишно та безпечно, щоб ми відчували вашу любов, щирість.
Ø Ми запам’ятовуємо інформацію швидше і краще, якщо ви займаєтесь з нами регулярно, краще щодня.
Ø Для того, щоб навчити нас чому–небудь, зовсім необов’язково покупати дорогі іграшки. Ми зможемо навчитися розрізняти колір, форму, розмір, граючи поряд з вами на кухні.
Ø Нам найбільше подобається, якщо заняття проходить у грі. Тоді ми активні та краще все запам’ятовуємо.
Ø Будь ласка, не намагайтеся, щоб ми вчились лише тому, що сусідський хлопчик це вже знає. Будьте уважні, і ви побачите, що хочеться знати саме нам, вашим дітям.
Ø Коли ви з нами займаєтесь, намагайтеся бути терплячими, не кричати на нас, тому що від того, що ви гніваєтесь, ми відразу все забуваємо.

Добираючи заняття для нас, намагайтесь встати на наше місце, зрозуміти, яку інформацію і в якій кількості ми зможемо зрозуміти та запам’ятати. 



ЯК ЗАЛУЧИТИ МАЛЕНЬКУ ДИТИНУ ДО ЧИТАННЯ-РОЗГЛЯДАННЯ КНИЖОК?


1. Покажіть книгу дитині, погортайте її сторінки, зверніть увагу на деякі картинки, дозвольте малюку їх самостійно погортати. До певного часу це може бути єдиним можливим для дитини засобом спілкування з книгою.

2. Коли дитина навчиться гортати сторінки книги, і буде робити це із задоволенням, можна залучати її увагу до тієї чи іншої картинки, називаючи, що на ній зображено: “Ось їжачок. Їжачок”.

3. Якщо дитину зацікавить будь-який малюнок, можна розпочинати фіксувати її увагу на деталях зображення: “Дивись, який у їжачка носик. А ось – очі. А це – колючки”. Після таких занять дитина, гортаючи книгу наступного разу, буде радіти і посміхатися, впізнаючи знайому сторінку.

4. У тому випадку, коли дитина захоплена спільним розглядом книги, можна розпочинати стислий переказ тексту книги, називаючи при цьому героїв і предмети на малюнках (якщо дитина вже вміє розмовляти, попросіть її повторювати назви зображених предметів). Проте розповідь дорослого не повинна бути надмірно довгою і містити складні речення й звороти мовлення.

5. Після цього етапу знайомства з книгою можливий перехід до більш складного переказу сюжету і до читання.

6. Як тільки Ви помітите ознаки втоми, переключіть увагу малюка на інший вид діяльності, а до читання книжок можна буде повернутися пізніше. Тоді у дитини не сформується негативного відношення до читання книг.


ДИТИНА І ЧИТАННЯ
Підказки для батьків
Ø   Читайте своїм дітям вголос якнайчастіше (20 хвилин читання щовечора або казка на ніч – це мінімальна необхідність).
Ø   Читайте самі, показуючи приклад своїй дитині
Ø   Дозволяйте дитині самостійно обирати книги для читання.
Ø   Заохочуйте дитину в його бажанні потримати, пограти з книгою.
Ø   Попіклуйтеся про те, щоб у дитини було багато яскравих книжок.
Ø   Відвідуйте регулярно з дитиною бібліотеку та книжковий магазин.
Ø    Даруйте дитині книги.
Ø   Зробіть читання приємним дозвіллям
Ø   Завжди хваліть та заохочуйте дитину, якщо він (вона) читає. 
ДЕТИ УЧАТСЯ ТОМУ, ЧТО ВИДЯТ
В СВОЕЙ ЖИЗНИ:

Если ребёнок окружен критицизмом, Он учится обвинять.

Если ребёнок видит враждебность, Он учится драться.

Если над ребёнком насмехаются, Он учится быть робким.

Если ребёнка постоянно стыдят, Он учится чувствовать себя виноватым.

Если ребёнок окружен терпимостью, Он учится быть терпимым.

Если ребёнка поддерживают, Он учится справедливости.

Если ребёнок чувствует себя в безопасности, Он учится верить.

Если ребёнка ободряют, Он учится нравиться самому себе.

Если ребёнка принимают и обращаются с ним дружелюбно, 

Он учится находить любовь в этом мире.                                                  Дорис Лоу Ноулт   

Коментарі

  1. Дякую за поради!!! Дуже цікаві і пізнавальні! Обов'язково буду використовувати з власними дітьми.

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар